2015. április 27., hétfő

Interjú Szvetlov Balázzsal

Az ISzDb-nek (korábbi nevén: szinkronhangok.hu) volt egy magazin rovata, amelyben különböző szinkronos írások jelentek meg: interjúk, összehasonlítások, kritikák. Amikor az adatbázis az Egyesület a Magyar Szinkronért szerverére és iszdb.hu domainjére költözött, ez archiválva lett, az adatbázis fejlesztése miatt még nem lett beüzemelve a szerveren.
Az Egyesület a Magyar Szinkronért blog elindulásával úgy éreztük itt az idő, hogy újra közzétegyük e remek írásokat.
Szvetlov Balázzsal Zelei Ágnes készített interjút, és 2007. április 17-én jelent meg az ISzDb magazin rovatában. Eredetileg az everwood.fw.hu számára íródott.

Mikor és hogyan kerültél a szinkron világába?
8 évesen kezdtem (lassan 13 éve), még a Pannónia Filmstúdióban, ráadásul teljesen véletlenül. Alapból úgy kerültem a Pannóniába, hogy volt ott egy rajzfilmtábor, amiben részt vettem. Ez úgy nézett ki, hogy egy héten keresztül reggel 9-re odavittek a szüleim, délután pedig elhoztak, időközben én pedig "rajzfilmeket" próbáltam gyártani (több-kevesebb sikerrel).
Egyik nap a büféből, a rajzfilmstúdió felé menet, állva maradtam az egyik szinkron-műterem ajtaja előtt, mert valami elképesztő halálhörgés, üvöltözés szűrődött ki, és hát persze kíváncsi voltam, hogy mi folyik ott bent. Később kiderült, a Cápa 3-at csinálták épp. A rendezőnő észrevette, hogy ott álldogálok, behívott, majd egy idő után megkérdezte, hogy tetszik-e, és szeretném-e én is csinálni. Felküldött a gyártásvezetőhöz, felírták a nevemet, címemet, telefonszámomat. Aztán egyszer csak hívtak, és azóta folyamatosan dolgozom.
Emlékszel rá, hogy mi volt az első szereped?
Igen, az X-akták első részében volt, egy kisfiút játszottam, akit az idegenek elrabolnak egy lakókocsiból.
Melyik volt a legemlékezetesebb karakter, amivel nagyon nehezen tudtál azonosulni, vagy valami más miatt emlékszel rá?
Inkább úgy mondanám, hogy volt pár szerep, amit különösen szerettem, szeretek.
Például a Maffiózókban Anthony Junior, vagy karakterek olyan filmekben, mint a Majdnem híres, a MintamókusA kód neve: Merkúr, a Macska-jaj, a Tűzforró Alabama.

Szóval olyan filmek, sorozatok szerepeit szoktam szeretni, amiket én is szívesen megnézek, mert ilyenkor jobban bele is tudom élni magam a szerepbe. De talán mégis megemlítenék egy különösen emlékezetes karaktert: Ash Ketchumot a Pokémonból. Őt csak azért, mert azóta is Pikachunak szólít egy-két hülye haverom.
Mennyire éled bele magad egy-egy szerepbe, mennyire éled át a jeleneteket?
Amikor egy filmen dolgozunk, igyekszem a lehető legjobban beleélni magam a szerepbe, mert szerintem csak így lehet bármit is hitelesen eljátszani. Abban a szerencsés esetben, amikor a film is jó, amit épp csinálunk, a beleélés is sokkal könnyebb.
Mi az Everwood című sorozatról a véleményed? Szerinted mi tartja az embereket a képernyő előtt?
Mint néző azért szeretem, mert elképesztően emberközeli, hétköznapi problémákat dolgoz fel, amik mindenkivel megtörténnek, vagy megtörténhetnének, mindezt zseniális színészek által eljátszva. Emmy-t sem véletlenül kapott.
Hogyan lettél Ephram magyar hangja?
Ugyanúgy működött, mint bármelyik másik szerepnél: felhívtak, hogy lenne egy új sorozat, mondták, hogy az Everwood lenne az, tudnám-e vállalni, és elvállaltam.
Mennyire különbözik az eredeti- és a magyar hang? Mi alapján lettél pont te Ephram hangja?
Általában igyekeznek a készítők az eredetihez hasonló hangot találni, ha nem is hangszínben, de legalább jellemben. Nagyrészt ez játszhatott közre abban, hogy végül én lettem Ephram hangja.
Mit gondolsz Ephram Brownról?
Nagyon szimpatikus, szerethető karakter; bár sokszor elég rendhagyó módon, de ugyanazokon a dolgokon megy keresztül, mint minden jóérzésű, intelligens 15 éves, akivel törődnek otthon, aki kamaszból - lassan de biztosan - felnőtté érik. Ezért könnyű azonosulni vele, ezért tud neki "szurkolni" az ember.
Van olyan színész, akivel szívesen találkoznál, vagy akivel már találkoztál is?
Sokszor előfordul, hogy színházból, vagy tévéből ismert színészek megfordulnak a stúdiókban, ezért nem nagyon tudok mondani olyat, akivel ne dolgoztam volna még együtt, és persze mindegyikükkel szívesen találkozom.
Köszönöm szépen az interjút! Nagyon örülök, hogy beszélgethettem veled! Reméljük még nagyon sok filmben, sorozatban hallhatunk viszont!
Köszönöm a lehetőséget, és csak így tovább! Nagyon remek az Everwood oldal!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése